top of page

SLOTENMAKER DEN HAAG: INBRAAK & BRAAKSCHADE: VOORKOMEN / PREVENTIE & SCHADE BEPERKEN / AFHANDELEN

Een rationeel stappenplan na inbraak.

Braakschade? Wie repareert het en zorgt dat u weer veilig bent?

​

De gevolgschade na inbraak is vaak groter dan het verlies aan materiele goederen.

 

  • Emotionele schade en gevoelens van schending van privacy

  • Gevoel van onveiligheid, zorgen om kinderen, zorgen voor uw fysieke veiligheid

  • Wantrouwen tegenover bouwelementen, die hebben niet voldaan

  • Vragen over hoe u inbraak kunt voorkomen

  • Zorgen om wat u allemaal moet doen, wie u moet inlichten

  • Geen duidelijkheid over wat u allemaal kwijt bent of wat beschadigd is

  • U moet de recherche / politie bellen

  • U moet de verzekering inlichten en nagaan of de schade gedekt wordt door de inboedelverzekering

 

Vaak zijn mensen na een bezoek van inbrekers of poging to inbraak nog wekenlang zoet met reparaties, verzekeringen en noopoplossingen. Derhlave geldt in alle gevallen: inbraak voorkomen is beter dan genezen. En inbrekers ontmoedigen zodat er helemaal niet eens een poging wordt gedaan om in te breken is nog veel beter!

A-keys | Slotenmaker Den Haag biedt deskundig advies op het gebied van beveiliging tegen inbraak. Door de klemtoon te leggen op mechanische afdichting kunnen wij klanten goed adviseren omtrent maatregelen en materialen die inbrekers ontmoedigen en inbraak zo moeilijk maken dat de gemiddelde inbreker niet eens een poging waagt.

Wij bieden zonder meer de snelste slotenservice na inbraak. Braakschade wordt professioneel geregistreerd en hersteld. Desgewenst brengen wij noodvoorzieningen aan tot er betere materialen voorhanden zijn. Onze monteurs gaan zorgvuldig te werk en zorgen ervoor dat de schade wordt hersteld en uw beveiliging beter is dan voorheen. Met unieke produkten zoals de De Sluitkom™ worden zwakke plekken overbrugd zodat beschadigde deuren en kozijnen weer een geheel vormen.

EEN RATIONEEL STAPPENPLAN NA INBRAAK: Voorkomen, preventieve maatregelen, beveiliging, noodreparaties, verbeteringen & schadebeperking.

Helaas gaan de meeste inbraken in Nederland gepaard met veel schade. Denk bijvoorbeeld aan geforceerde cilinders, sloten, deuren en ramen. Bovendien is inbraak een stressvolle emotionele ervaring voor de slachtoffers. Immers, u dacht dat u veilig was en het blijkt niet zo te zijn. Om deze reden verkeren veel mensen na inbraak in een staat van schok en komen slechts moeizaam in actie. En in deze staat wordt er juist een hoop van u verwacht.

​

Geen paniek! Ga niet met het eerste de beste bedrijf in zee! Denk goed na over wat u vraagt en luister goed naar wat zij bieden! Er zijn momenteel veel oplichters aan het werk in de slotenmakers branche. Juist in paniek situaties maken zij misbruik van uw nood!

Denk goed na over uw situatie en bespreek het met uw naasten en de politie.

 

  • Wat zijn uw prioriteiten op het moment?

  • Welke besluiten kunt u uitstellen tot u van de schrik bent bekomen?

  • Iemand heeft aan uw privé spullen gezeten

  • Uw veiligheid en privacy zijn geschonden

  • U bent mogelijk verward en ontdaan

  • En u weet mogelijk nog niet wat de schade is

  • U moet contact opnemen met de politie en aangifte doen

  • U moet wachten tot de politie ter plaatse is

  • Er moet sporenonderzoek worden verricht

  • Dat gebeurt meestal niet meteen

  • Het is vaak laat in de nacht, u bent moe

  • Kinderen zijn geschokt, slapen is moeilijk

  • U maakt zich zorgen dat de inbrekers terugkeren

  • En of de boel weer degelijk dicht kan worden gemaakt

  • De verzekering moet worden ingelicht

  • U moet er nog achter komen wat er gestolen is

  • Controleer of er sleutels zijn meegenomen

  • Denk ook aan auto, motor of fietssleutels

  • Zijn er telefoons meegenomen?

  • Laat uw GSM nummer blokkeren

  • Controleer: OV-chipkaart, paspoort, rijbewijs etc.

  • Sleutels moeten worden vervangen

  • Pinpassen moeten worden geblokkeerd

  • Waardepapieren moeten worden opgespoord

  • U moet contact opnemen met instanties om diefstal en schade te melden

  • Vrienden, familie, collegas moeten worden ingelicht

  • Zie bijv. hieronder “meldcentrale verloren / gestolen bankpassen”

  • U moet zelf contact opnemen met een slotenmaker, timmerman, glaszettersbedrijf etc.


Handige nummers: Website Paskwijt


Nederland 0800 0313

Vanuit buitenland +3130283 5372


Inbraak – Diefstal? Ons advies:
 

  • Wacht met opruimen tot de technische recherche is geweest

  • Wacht tot het sporenonderzoek klaar is

  • Maak ondertussen foto’s

  • Raak deurkrukken, deuren, kasten en ramen niet aan

  • Zorg dat eventuele vingerafdrukken niet worden gewist

  • Als inbrekers iets hebben achtergelaten, raak het niet aan

  • Bel A-keys | Slotenmaker Den Haag en maak alvast een afspraak


Kortom, u heeft een betrouwbare slotenmaker nodig … iemand die bereid is meteen uit te rukken, weer of geen weer, om de boel weer veilig af te sluiten. Iemand die begrip heeft voor uw situatie en gevoelens en met de juiste insteek helpt om de schade aan te pakken.

 

Bij inbraak snel ter plaatse

​

Om u beter van dienst te zijn stellen wij een aantal vragen:

​

  • Bent u buitengesloten?

  • Is alleen uw cilinder ‘getrokken’?

  • Wat is de omvang en aard van de schade?

  • Zijn uw sloten kapot?

  • Is er een kluis of brandkast aanwezig?

  • Zijn er sleutels meegenomen?

  • Wat voor type sloten zijn kapot of dienen te worden vervangen?

  • Is de deur of deurpost beschadigd?

  • Heeft u een timmerman nodig?

  • Is er glas kapot?

  • Heeft u een glazenier nodig?

  • Hoeveel sloten heeft u totaal?

  • Heeft u sloten die bediend worden met dezelfde sleutel?

  • Wilt u meteen geholpen worden?

  • Is de situatie urgent?

  • Verkeert uzelf in nood?

  • Of wilt u liever een afspraak maken?

 

Tot slot hebben wij de volgende gegevens nodig:

​

  • Uw adres en/of de naam & adres waar de factuur naar toe gaat

  • Postcode & Woonplaats

  • Een e-mail adres

  • Telefoonnummer waarop u nu bereikbaar bent

  • Stuur foto’s per e-mail of WhatsApp

 

U kunt ons helpen door zelf alvast foto’s te maken. Stuur foto’s met uw smartphone, per e-mail of WhatsApp. Vraag wel eerst naar de dienstdoende monteur zijn persoonlijke telefoonnummer.

Met “De Sluitkom™“, een uniek product uit eigen werkplaats kunnen wij vrijwel iedere deur afsluiten na inbraak. Bij inbraak via de voordeur wordt vaak niet alleen het slot beschadigd maar is er vaak ook schade aan de deurpost. De “sluitkom” (het plaatje of stalen kastje wat aan de deurpost zit waar het slot normaliter in valt) is dan losgescheurd, verwrongen en soms is de deurpost gescheurd. Deze schade kan eigenlijk maar op een manier hersteld worden, n.l. door het verband terug te brengen.
 

De Sluitkom™ van A-keys | Slotenmaker Den Haag is uitsluitend bij ons verkrijgbaar en alleen gekwalificeerde monteurs van onze firma mogen het plaatsen. Doorgaans bestaan er twee modellen voor oplegsloten Yale en LIPS, en kunnen we op bestelling ook modellen leveren voor inbouw sloten (een afspraak met de monteur is noodzakelijk om het slot op te meten en de situatie te bekijken).

VOORRIJKOSTEN & SKG*

*A-keys | Slotenmaker Den Haag brengt uitsluitend voorrijkosten in rekening in de volgende gevallen; a) bij niet tijdig afmelden van een afspraak (minimaal 30 minuten tevoren), b) als bezoek noodzakelijk is om een situatie in te schatten of offerte op te stellen, c) als een monteur extra ritten moeten maken om materiaal te halen of weg te brengen voor reparatie. Onze monteurs gaan voor zover mogelijk schadevrij te werk. Helaas is het niet altijd mogelijk om deuren, sloten en cilinders schadevrij te openen of vervangen. De monteur zal waar mogelijk maatregelen nemen om schade te beperken. Wanneer voorzien kan worden dat er schade kan ontstaan informeert de monteur de klant voor het werk aanvangt over mogelijke schade en kosten. Wanneer de klant in aanwezigheid van de monteur een opdracht intrekt, bijv. vanwege mogelijke schade (-kosten) of overlast, zijn voorrijkosten verschuldigd. Buiten niet tijdig afmelden van de zijde van de klant zelf, zullen onze monteurs altijd tevoren informeren of voorrijkosten verschuldigd zijn. Voorzover mogelijk zal de monteur tevens medelen of werkzaamheden schade en extra kosten zullen meebrengen. Voor meer informatie verwijzen wij naar onze Algemene Voorwaarden. Aan de op deze bladzijde en op deze website vermelde prijzen kunnen geen rechten worden ontleend! Prijzen op deze website zijn slechts indicatief.

**A-keys | Slotenmaker Den Haag levert vrijwel alleen SKG-Ikob gecertificeerd materiaal. In uitzonderlijke gevallen zoals reparatie en/of vervanging van bestaande sloten, beslag, cilinders etc. wordt niet SKG gecertificeerd materiaal geleverd. Dit omdat SKG-Ikob niet het enige autoriteit is op het gebied van certificatie en standaarden en omdat materiaal van voor de oprichting van deze instantie dateert. Tevens leveren wij materiaal van eigen fabricage dat niet het SKG certificaat draagt. Daar waar het certificaat nauwelijks bijdraagt aan veiligheid maar wel hogere kosten met zich meebrengt bieden wij klanten de keus van niet SKG gekeurd materiaal, voorzover wij dit veilig achten.

☎ 070-2603817 | âš’  070 - 3638552 (werkplaats)

 

 

© 2018 A-keys | Slotenmaker Den Haag | kantoor: Verheeskade 197, 2521DD Den Haag | iban: NL30TRIO0254723632 | kvk: 65587537 | btw: NL001673989B18

bottom of page